Post dotyczy ofert pre-paidowych
(bez umowy, taryfa telefonii komórkowej „na kartę”)
Red Bull Mobile to operator wirtualny stworzony przy współpracy znanego producenta energetyków z Play'em. W Europie RBM obecny jest jeszcze
w Austrii i Belgii. W naszym Kraju wystartowali w 2011 roku no i wyrobili sobie raczej dobrą opinię. Cennik mają niemal identyczny jak Play, a od czasu do czasu popronują super warunki jak wówczas gdy zaoferowali przez Groupona stabilnego i nowoczesnego jak na ówczesne czasy smartofona Red Bull One (ZTE), za 400 zł co wówczas bardzo niską ceną.
Czytaj więcej o firmie tutaj.
Dlaczego warto przejść do Red Bull Mobile?
Red Bull daje - w naszej ocenie - najtańszy Internet wśród ofert pre-paidowych
- 50 GB za 30 złotych na 30 dni.
Do Red Bull Mobile możemy zmigrować z aktywnej karty Play na dwa sposoby.
Pierwszy sposób
1. Najłatwiejszym, choć nie zawsze działajacym sposobem jest wpisanie kodu USSD (to kody rozpoczynające się * a kończące #), *163#99# i
a) zatem wpisujemy powyższy kod i potwierdzamy
go zieloną słuchawką tak jakbyśmy rozpoczynali połączenie z kimś. Odczekujemy około pół godziny (choć zwykle 15 minut), i teoretycznie powinniśmy być już w Red Bullu.
b) czy tak się rzeczywiście stało, najpewniej - w naszej ocenie - sprzawdzić logując, lub - jeśli nie mamy jeszcze konta - rejestrując się w panelu klienta Play24.
c) Jeśli rzeczywiście jesteśmy już u nowego operatora powino nam się wyświetlić logo Red Bulla, oraz szczegółowe informacje na temat taryfy w jakiej jesteśmy.
Wszystko robimy w Play24, mimo, że numer jest już w innej sieci. Red Bull jest odrębnym opertorem (tzw. wirtualnym), jednak działa na infrastrukturze Play i oba systemy są ze sobą mocno zintegrowane.
Również doładowując konto w Red Bull, kupujemy zwyczajne doładowania Playa. Niemniej jest to nadal oddzielna firma.
Dlatego ważne, byśmy potwierdzili przeniesienie z Play do Rad Bull Mobile, by nie doładować starego konta w Play'u. Jeśli zasilimy konto będąc jeszcze w Play, po przeniesieniu do Red Bulla stracilibyśmy te środki.
Najlepiej zatem po wpisaniu kodu USSD, zalogować się na koncie klienta w Play24 i samemu sprawdzić czy zmieniliśmy operatora. Niestety, po wpisaniu kodu USSD *163#99#, system po jakimś czasie przysła SMSa o automatycznym włączeniu blokady, na numery o podwyżonej płatności, ale na SMSa w którym jasno byłoby napisane, że zmieniliśmy operatora próżno czekać :(
Dlatego, podsumowowując pierwszy sposób migracji z Play do RBM - kluczowym jest potwierdzenie, że zostaliśmy już przeniesieni do Red Bull Mobile. Dopiero wtedy dołdowujmy konto.
Ten sposób byłby super - wpisujesz krótki kod, po chwili jesteś w Red Bull Mobile - doładowujesz konto, aktywujesz 50 GB i po sprawie - gdyby przeniesienie było potwierzane SMSem, na który można byłoby się powołać przy ewentualnej reklamacji.
Drugi sposób
2. Drugim - w naszej ocenie pewniejszym sposobem migracji z Play do Red Bull Mobile jest zlecenie dyspozycji poprzez panel klienta Play24.
Po zalogowaniu, a jeśli wcześniej nie korzystaliśmy z panelu klienta Play24, klikamy w górną zakładkę „Usługi i pakiety” a następnie - jeśli chcemy jak najszybciej skorzystać z 50 GB za 30 zł na 30 dni, - klikamy prostokąt „RBM SieMa na Kartę”
(kliknij w obrazek by powiększyć)
Po wybraniu tego prostokąta wyświetla nam się następujący komunikat
(kliknij w obrazek by powiększyć)
(kliknij w obrazek by powiększyć)
Dyspozycje zmiany oferty a de facto opertora z Play na Red Bull Mobile musimy następnie potwierdzić wpisując jednorazowe hasło, które Play24 prześle na nasz numer.
(kliknij w obrazek by powiększyć)
Po tym etapie, najlepiej wylogować się, by system bez komplikacji mógł zaktualizować dane.
Po zalogowaniu się na Play24 i skutecznym przeniesieniu numeru (zwykle po 15 minutach), powinniśmy zobaczyć logo Red Bull Mobile zamiast loga Play'a.
(kliknij w obrazek by powiększyć)
Upewniwszy się, że jesteśmy już klientami Red Bull Mobile, możemy doładować konto (zachęcamy do zakupu doładowań w naszym Sklepie), i włączyć usługę „50 GB za 30 zł na 30 dni” Musimy mieć oczywiśćie te 30 zł na koncie Red Bull Mobile, a następnie wpisać kolejny kod USSD *111*340*1#
Tę operacje można już wykonywać samym kodem, ponieważ nie ryzykujemy utraty doładowania po preniesieniu, a włączenie usługi możemy potwierdzić innym kodem USSD, tym razem nieco krótszym *108# O włączeniu usługi dowiemy się, gdy na naszym koncie pojawi 50 GB.
Po kilku miesiącach korzystania z usługi nie musimy korzystać z żadnych notatek :) A Red Bull Mobile nie zmienił oferty już od ponad roku.
Dziękujemy za uwagę i życzymy miłego korzystania, no i oczywiście zapraszamy do Sklepu po doładowania :)